Met het einde van 2019 voor de deur, en een nieuw decennium om naar uit te kijken, blikken we nog even terug op de afgelopen tien jaar. In de serie de jaren 2010 kijk ik naar de ontwikkelingen van marketing, copy en de online wereld...

Het succes van een opdracht zit hem meestal niet in de prijs, of zelfs in het werk zelf. Het zit 'm vrijwel altijd in de offerte. Een winnende offerte zorgt ervoor dat een potentiële klant je vertrouwt, je werk waardeert, en terugkomt voor de volgende...

Het zal geen nieuws zijn dat we over amper 2,5 maand alweer aan de oliebollen zitten. Maar dit jaar ziet de jaarwisseling er nét iets anders uit. We zeggen namelijk niet alleen 2019 vaarwel, maar ook het huidige decennium. Op 1 januari beginnen we aan...

Heb jij ‘m al gezien, de nieuwe reclame van Albert Heijn?Niet gek als je hem niet zo gauw voor de geest kan halen. In eerste instantie herken je hem namelijk niet als reclame van de bekende supermarkt. Als je het filmpje ziet, denk je eerder...

Het woord ‘beïnvloeden’ heeft een nare bijsmaak. Het klinkt als misleiden, lucht verkopen. Dat is de reden dat veel mensen een hekel hebben aan sales. Ze denken aan die autoverkoper, die je met zijn gladde praatjes zó beïnvloedt dat je toch die upgrade neemt. En...