7 openingszinnen voor je nieuwsbrief

7 openingszinnen voor je nieuwsbrief

Iedereen die regelmatig een nieuwsbrief verstuurt, heeft er wel eens mee te maken: een gebrek aan inspiratie. Want hoe begin je nu weer je mail?

Je wilt origineel zijn, de aandacht trekken en de lezer aanzetten tot actie. En dan moet die brief ook nog passen bij je huisstijl én niet te verkoperig klinken. Best een klus om iets te bedenken, dus.

Vandaag help ik je een eind te maken aan die lege pagina. Ik heb 7 manieren op een rij gezet om je nieuwsbrief te beginnen. Lees snel verder om een geschikte openingszin te vinden voor jouw nieuwsbrief.

 

1. Kondig iets aan

Gaat je mail over een nieuw product of dienst? Wees dan direct en vertel de lezer gelijk waar het over gaat.

Openingszin: De zomercollectie is binnen!

 

2. Vertel een persoonlijk verhaal

Mensen vinden het leuk om persoonlijke verhalen te horen. Vertel daarom over iets dat jij hebt meegemaakt (of gehoord van iemand anders) dat relevant is voor de lezer.

Openingszin: Een vraag die ik vaak krijg van klanten is…

 

3. Begin met een interessant citaat

Citaten zijn bijna altijd kort, krachtig en inspirerend. De perfecte opening dus voor je nieuwsbrief. Zorg ervoor dat het citaat past bij wat je te vertellen hebt, en je hebt een mooie inhaker.

Openingszin: “Een doel is een droom met een deadline.” – Napoleon Hill

 

4. Stel een vraag

Je tekst komt levendiger over als je er een vraag in verwerkt. Of dit nu een retorische vraag is, of iets waar de lezer echt over na kan denken.

Openingszin: Heb jij je vakantie al geboekt?

 

5. Bespreek een probleem van de lezer

Identificeer jezelf met de lezer door met het probleem te beginnen. Vervolgens kun je jouw product als oplossing aanbieden.

Openingszin: In de zomer kan je soms last hebben van muggen in huis.

 

6. Benadruk een voordeel van je product

Wat hebben je lezers eraan als ze je product kopen? Benadruk dat voordeel, zodat ze weten waarom ze snel verder moeten lezen.

Openingszin: Meer verdienen door minder te werken. Wij hebben het geheim ontdekt…

 

7. Doe een exclusief aanbod

Laat je lezer deel uitmaken van een exclusief groepje dat een uniek aanbod krijgt. Zo voelt de lezer zich aangesproken, en zal hij sneller actie ondernemen.

Openingszin: Omdat ik je zo waardeer als abonnee, heb ik een speciale aanbieding voor je…

 

Kun jij nog meer openingszinnen bedenken?

 

Geen reacties

Geef een reactie