Bloggen zonder zelf te schrijven

9 manieren om content te maken zonder zelf te schrijven

Heb jij je vakantie al geboekt? Als ondernemer kan het lastig zijn om jezelf een paar weken vrij te geven; er moet immers zoveel gebeuren! Gelukkig hoeft je content marketing niet stil te staan zonder jou. Je kunt gemakkelijk de hele zomer je blog onderhouden terwijl je zelf op vakantie bent.

Hoe je dat doet?

Hieronder vind je de 9 manieren om content te maken zonder zelf te schrijven.

 

1. Regel een gastblogger (of meerdere)

Je kent vast wel een collega-ondernemer die iets interessants te vertellen heeft over haar niche. Neem eens contact met haar op en vraag of ze een gastblog voor je wil schrijven. Zo’n andere invalshoek kan een hele waardevolle toevoeging zijn. En voor de gastblogger is dit een mooie kans om aan haar linkbuilding te werken.

 

2. Laat ieder teamlid een artikel schrijven

Heb je een (virtueel) team? Vraag aan elk teamlid of ze een artikel willen schrijven. Zo kun je in één week wel 10 nieuwe artikelen op de plank hebben. Plan ze slim in, zodat er de hele zomer nieuwe content verschijnt.

 

3. Huur een copywriter in

Dit is natuurlijk een inkoppertje; maar je kunt je blogs altijd uitbesteden aan een copywriter. Maak een goede briefing en laat de schrijver het werk doen. Kun jij lekker aan de cocktails op het strand.

 

4. Maak een (korte) video of vlog

Je blog hoeft niet altijd uit tekst te bestaan; je kunt ook een video plaatsen. Maak bijvoorbeeld een serie korte video’s met ieder een goede tip.

 

5. Interview een collega, teamlid of klant

Laat een andere expert eens aan het woord! Interview iemand die je interessant vindt (grote kans dat je doelgroep dit ook vindt) en neem dit op. Laat iemand vervolgens de audio uittypen of upload de video gewoon naar je blog.

 

6. Deel een artikel van een andere expert

Je hoeft niet alles zelf te bedenken; er verschijnen dagelijks interessante artikelen van je vakgenoten. Maak een korte introductie waarin je toelicht wat je zo interessant vindt aan het stuk, en link vervolgens naar het originele artikel. Bijkomend voordeel: Google vindt je lief als je goede externe links plaatst.

 

7. Update een oud artikel met nieuwe inzichten

Welk artikel van vorig jaar trok heel veel bezoekers? Waarschijnlijk heb je inmiddels nog wel iets over dat onderwerp te vertellen. Update het artikel met nieuwe inzichten en plaats hem opnieuw.

 

8. Maak een poll of enquête

Zet je bezoekers eens zelf aan het werk! Vraag wat zij vinden van een bepaalde trend in je vakgebied, een product dat je verkoopt of waar ze nog meer behoefte aan hebben. Maak het gemakkelijk en houd het kort (dus geen lange vragenlijsten).

 

9. Maak een lijst van populaire artikelen of van een bepaald thema

Duik eens in je Analytics en kijk welke artikelen het goed doen. Waarschijnlijk is deze lijst voor veel mensen interessant. Bundel ze in één artikel om mensen er nog eens aan te herinneren. Of verzamel alle artikelen binnen een thema, zodat je bezoekers die gemakkelijk kunnen vinden.

Plan de artikelen in zodat er de hele zomer verse content op je blog verschijnt. Kan jij mooi naar een tropisch eiland.

 

Ga jij een van bovenstaande tactieken uitproberen?

 

Geen reacties

Geef een reactie