COCO is jarig!

Taart! COCO bestaat vandaag 2 jaar. Een mooie leeftijd, waar ik graag even bij stilsta.

COCO begon als freelance activiteit naast mijn Master Schrijven en Vertalen. Nu, twee jaar later, is het bureau enorm gegroeid. Als fulltime SEO copywriter en vertaler help ik mijn klanten dagelijks aan mooie content. Ik heb met heel veel leuke mensen samengewerkt en de meest uiteenlopende projecten uitgevoerd.

Benieuwd wat er in die twee jaar zoal gebeurd is? Hieronder deel ik mijn grootste leermomenten.

 

Van tekstschrijver naar SEO copywriter

Waar ik mezelf in het begin profileerde als tekstschrijver, noem ik mezelf nu SEO copywriter. Waarom? Omdat ik heb ontdekt dat dit mijn niche, mijn specialisatie is. Ik vind het fantastisch om bedrijven te helpen hun online branding op te zetten door middel van een goed verhaal. Om de juiste woorden te vinden, die bij die organisatie passen. En hierdoor ook nog de website vindbaar te maken, de conversie te vergroten, en de klanten te binden. Dat alles komt samen in SEO copywriting.

 

Keuzes maken

Waar ik lang mee geworsteld heb als beginnend ondernemer, is het maken van keuzes. En dan gaat het niet zozeer om wélke keuze ik maak, maar dát ik een keuze maak. Lange tijd heb ik allerlei soorten opdrachten aangenomen, terwijl ik nu alleen nog werk met bedrijven en projecten die bij me passen. Ik dacht altijd dat keuzes maken inhield dat er allerlei kansen verloren zouden gaan. Maar nu weet ik dat je hiermee alleen wegstreept wat niet belangrijk voor je is, en juist ruimte creëert voor wat jou gelukkig en succesvol maakt.

 

Investeringen

Dit jaar heb ik geleerd dat ik niet alles alleen kan. En al kan ik het zelf, dan zou ik het nog niet moeten doen. Ik vertel mijn klanten ook altijd dat het wijs is om zaken waar je niet goed in bent of waar je geen tijd voor hebt, uit te besteden. Dus ik heb mijn eigen advies eens opgevolgd en geïnvesteerd in anderen, in tools én in mezelf. Zo heb ik een team verzameld van experts die me op allerlei gebieden helpen, enkele lidmaatschappen en tools aangeschaft om betere diensten te kunnen leveren, en heb ik tijd gestoken in mijn persoonlijke ontwikkeling. En dat kan ik iedereen aanraden.

 

Proost op een nieuw jaar vol kansen, groei en leermomenten!

 

Lees ook:

  • Om gelijk het antwoord te geven: copywriting is een vorm van tekstschrijven. Een copywriter is dus altijd een tekstschrijver. Een tekstschrijver daarentegen is niet altijd een copywriter. Hieronder le...

  • Een tijdje geleden schreef ik over het hebben van een huisstijl in copywriting. Je huisstijl bestaat uit meerdere facetten die ervoor zorgen dat je publiek een bepaald gevoel krijgt bij je merk. Maar ...

  • Als we het hebben over content marketing, dan hebben we het over bloggen. Eén van de eenvoudigste en goedkoopste manieren om je online vindbaarheid te verbeteren en een persoonlijke touch te geven aan...

 

Geen reacties

Geef een reactie