Hoe schrijf je een goede blog? | 5 tips!

Eerder schreef ik al hoe belangrijk een zakelijke blog is. Zakelijk bloggen levert namelijk meer bezoekers op, en dus meer klanten. Maar hoe doe je dat dan? Hieronder leg ik uit waar je rekening mee moet houden als je een goede blog wilt schrijven.

Lees ook: hoe schrijf je een overtuigende tekst?

 

1. Trek aandacht met de titel

Het kortste stukje tekst is vaak het belangrijkste. Het is immers de trigger die je lezers nieuwsgierig moet maken naar de rest. Besteed dus genoeg tijd aan aantrekkelijke titels.

 

2. Bouw aan je story

Het is handig om voordat je begint, even naar storytelling te kijken. Past het artikel binnen het grotere verhaal van je organisatie? Op welke manier haakt het aan bij jouw visies en waarden? Zorg dat dit duidelijk naar voren komt in ieder artikel. De makkelijkste manier om dit te doen, is met een contentplanning.

 

3. Houd het leesbaar

Heb je al gemerkt dat blogs vaak in de vorm van een stappenplan zijn geschreven? Dit komt doordat lezers helemaal geen tijd hebben om lange lappen tekst door te spitten. Deel je tekst daarom liever op in een aantal korte alinea’s, met een duidelijk kopje boven elk stukje.

 

4. Vergeet SEO niet

Ieder artikeltje op je platform is even belangrijk als de rest van je webteksten. Vergeet daarom niet even een zoekwoorden onderzoekje te doen en je meta-data in te vullen. Zo weet ook de zoekmachine je blog weer te vinden.

 

5. Maak het ze makkelijk

Als je lezer het einde van het artikel heeft bereikt, moet de volgende stap gelijk duidelijk zijn – anders vertrekt hij/zij weer. Een artikel is daarom niet af zonder call to action. Vertel de lezer wat er nog meer te halen valt op je website, zoals gerelateerde artikelen, meer informatie over je diensten, etc. Zodat de volgende stap heel makkelijk wordt.

 

Liever een copywriter inhuren voor je zakelijke blog? 

Ik schrijf graag interessante artikelen voor jouw organisatie. Inclusief halfjaarlijkse contentkalender en een zoekwoorden onderzoek bij elk artikel. Hier vind je meer over bloggen met COCO.

 

Lees ook:

  • In een eerder artikel legde ik uit hoe je een goede blog schrijft. Een blog die geen salespagina is, maar een stukje waardevolle content voor jouw klanten. En waarmee je de brug slaat tussen wat jij w...

  • Iedereen die regelmatig een nieuwsbrief verstuurt, heeft er wel eens mee te maken: een gebrek aan inspiratie. Want hoe begin je nu weer je mail? Je wilt origineel zijn, de aandacht trekken en de lezer...

  • Bij huisstijl denken de meeste mensen aan de visuele identiteit van een bedrijf, zoals een logo en bepaald kleurgebruik. Zo herken je bijvoorbeeld Albert Heijn aan zijn blauwe logo, en Jumbo aan zijn ...

Geen reacties

Geef een reactie