Leestips in crisistijd

Veel ondernemers zitten nu al bijna twee weken thuis en hebben weinig te doen. Met nog minstens twee maanden thuis werken in het vooruitzicht, kan het zijn dat de verveling toeslaat. Wat doe je dan?

In tijden dat er weinig opdrachten binnenkomen, is het slim om aan je strategie te werken. Denk bijvoorbeeld aan je marketing, je merkverhaal en je website. Zo zorg je voor een stevige basis, om na de crisis weer keihard te kunnen groeien.

Daarom gaf ik je vorige week een aantal actiepunten om achter de schermen aan je bedrijf te werken. Liever iets rustiger aan doen? Hieronder deel ik een aantal boeken om te lezen tijdens de crisis.

 

Dit is nu marketing – Seth Godin

Seth Godin is één van de grootste marketeers van de wereld. In Dit is nu marketing deelt hij zijn visie over marketing en tips om je eigen marketing te verbeteren. Toegankelijk geschreven en geschikt voor elke ondernemer – van freelancer tot grote bedrijven.

De grootste les: marketing en sales zijn er niet om de klant te misleiden en zelf zoveel mogelijk geld te verdienen; het is een manier om de klant te kunnen helpen. Een manier om de wereld in positieve zin te veranderen.

 

Creating a storybrand – Donald Miller

Persoonlijk ben ik ervan overtuigd dat je merkverhaal de kern van je bedrijf is. Het is een manier om je bedrijf vorm te geven (je aanbod te bepalen, je strategie uit te stippelen) en om je bedrijf in de markt te zetten (je doelgroep aan te spreken, je klanten te overtuigen). Creating a storybrand is een goede basis om meer te leren over merkverhalen.

De grootste les: vaak schrijven ondernemers hun merkverhaal met zichzelf in de hoofdrol (de held). Dit kun je beter omdraaien: jouw klant is de held, en jij bent de mentor die hem helpt op zijn pad naar succes.

 

Launch – Jeff Walker

Voor iedereen die een nieuw product of zelfs een hele nieuwe business wil lanceren. Walker legt in heldere taal uit hoe je zo’n lancering voorbereidt, je product helemaal naar wens van de klant maakt en er een groot succes van maakt. Hoewel de stijl en de technieken erg Amerikaans aanvoelen, zijn de toegepaste principes universeel en tijdloos.

De grootste les: verdeel je lancering in fases, om een band op te bouwen met je doelgroep, ze te overtuigen met je aanbod en te verbluffen met je service.

 

Heb jij nog meer leestips? Deel ze in de reacties hieronder!

 

Lees ook:

  • Als ik in gesprek ga met een bedrijf voor hun ‘over ons’ pagina, dan stel ik altijd veel vragen. Het is voor mij als tekstschrijver namelijk belangrijk om het bedrijf goed te leren kennen,...

  • Hoewel het lijkt alsof we al honderd jaar shoppen op bol.com, ah.nl en Wehkamp, bestaan deze websites pas een jaar of twintig. Tien jaar geleden stonden ze nog echt in de kinderschoenen, en sindsdien ...

  • Binnen je marketingfunnel wordt de groep potentiële klanten steeds kleiner. In elke fase verlies je namelijk mensen die niet meer geïnteresseerd zijn. Maar dat is ontzettend zonde! Het zou toch veel b...

 

OVER COCO

COCO is het copy platform voor ondernemers. Hier vind je alles over online marketing en schrijven voor je bedrijf. Lees hier meer over COCO

Wekelijks dit soort artikelen ontvangen?
Meld je hier aan en ontvang het gratis e-book Start met contentmarketing

Ook dit soort artikelen laten schrijven voor jouw bedrijf? Bekijk de blog abonnementen

Geen reacties

Geef een reactie