Marketing met Ariana Grande

Dat Ariana Grande één van de grootste powervrouwen van het moment is, dat is je vast niet ontgaan. Maar wist je dat ze ook het een en ander van marketing weet? Ze schreef er zelfs een hitje over!

Gooi die saaie 4 C’s (Customer solution, Cost, Convenience, Communication) maar uit het raam en vergeet die stokoude 4 P’s (Product, Prijs, Promotie, Plaats), want Ari legt je haarfijn uit hoe het werkt.

 

 

I see it

I like it

I want it

I got it

En zo simpel is het.

 

I see it

Voordat iemand een aankoop doet, moet ze weten dat het product bestaat. Laat je product (en je merk) daarom zoveel mogelijk zien door middel van contentmarketing, advertenties, social marketing, SEO en SEA, offline reclame, etc.

 

I like it

Vervolgens draait alles om liking, dus maak het product zo aantrekkelijk mogelijk. Keyword hierbij is: branding, branding, branding.

 

I want it

Doe een onweerstaanbaar aanbod om je potentiële klant over de streep te halen. Maak het bijvoorbeeld gemakkelijk (gratis verzending), goedkoop (aanbieding), of snel (morgen in huis). Ook tijdsdruk (alleen vandaag nog 20% korting) en schaarste (nog maar 2 plekken over!) werken altijd goed.

 

I got it

En voilá, de aankoop wordt gedaan!

 

Pas jij de marketingmethode van Ari G. al toe?

 

Lees ook:

 

Geen reacties

Geef een reactie