Meer bezoekers op je website

Je website is het grootst mogelijke visitekaartje dat je hebt als ondernemer. Hier kunnen mensen je vinden, lezen wat je doet en zelfs dingen bij je kopen. En dat allemaal terwijl jij er niet naar om hoeft te kijken; een website draait 24/7, ook zonder jouw aanwezigheid.

Hiervoor is alleen één voorwaarde: mensen moeten je website daadwerkelijk kunnen bezoeken.

Heb jij een website, maar kijkt er niemand naar? Dan is het hoog tijd om meer bezoekers te gaan aantrekken. Hieronder deel ik de twee belangrijkste technieken voor meer bezoekers op je website.

 

1. Sterke landingspagina’s

Een landingspagina is de plek waar de bezoeker ‘landt’ als hij je website vindt via de zoekmachine (zoals Google). Dit is dan ook bij uitstek de pagina om te optimaliseren voor de zoekmachines.

Omdat het internet al zo vol is en de concurrentie binnen de zoekmachine enorm, is het goed om zo specifiek mogelijk te zijn. Daarom mag elke landingspagina slechts één onderwerp hebben. Ieder product of dienst krijgt dus een eigen landingspagina.

Deze landingspagina optimaliseer je door er de juiste zoekwoorden in te verwerken en de metadata in te vullen. Zo ziet Google waar de pagina over gaat, met als gevolg dat je pagina hoger in de zoekresultaten verschijnt.

Vergeet niet dat de pagina zo waardevol mogelijk moet zijn voor de bezoeker; maak ‘m dus informatief, goed leesbaar en conversiegericht. Een goede pagina is geschreven met Google én de bezoeker in gedachten.

 

2. Regelmatig bloggen

De blog is misschien wel de meest onderschatte marketingtechniek onder ondernemers. Veel ondernemers beginnen er niet aan, of laten het na een paar weken weer vallen omdat ze het een te grote uitdaging vinden. Maar dat is zonde, want een blog kan zo ontzettend veel opleveren!

Als je regelmatig goede artikelen schrijft…

  • bouw je aan je status als expert
  • verbeter je je online vindbaarheid
  • vergroot je je zichtbaarheid
  • trek je meer bezoekers aan op je website
  • overtuig je je potentiële klant

 

Elk artikel dat je plaatst, bouwt aan de Google ranking van je website. Met elke blog word je dus beter vindbaar en trek je meer bezoekers aan.

Daar komt bij dat je de artikelen ook nog eens kunt doorplaatsen op social media, waarmee je ook weer bezoekers naar je website leidt. Dubbel zo effectief dus!

Vind jij het lastig om regelmatig nieuwe artikelen te schrijven? Kijk dan eens naar een blogabonnement. Zo ontvang je maandelijks frisse artikelen, zonder dat jij ernaar om hoeft te kijken.

 

Lees ook:

  • In de marketingwereld van vandaag is het allerbelangrijkste onderdeel om aan te werken je vindbaarheid. Vindbaarheid betekent dat als mensen op zoek zijn naar jouw product of dienst, ze je makkelijk k...

  • In een tijd waarin video en social media steeds belangrijker worden, lijken teksten steeds meer naar de achtergrond te verdwijnen. Sommigen durven zelfs te beweren dat de zakelijke blog zijn beste tij...

  • Waar het schrijven van je merkverhaal een redelijk creatief proces is, gaat het optimaliseren van je website er een stuk technischer aan toe. Meten is weten, zullen we maar zeggen. Als je je website w...

 

OVER COCO

COCO is het copy platform voor ondernemers. Hier vind je alles over online marketing en schrijven voor je bedrijf. Lees hier meer over COCO

Wekelijks dit soort artikelen ontvangen?
Meld je hier aan en ontvang het gratis e-book Start met contentmarketing

Ook dit soort artikelen laten schrijven voor jouw bedrijf? Bekijk de blog abonnementen

Geen reacties

Geef een reactie