Marketing Automation

Salesfunnel: paginafuncties

Websites zijn vaak ingericht vanuit de homepage, met vertakkingen naar dieper liggende pagina’s. Je zou denken dat de bezoekers van de website ook deze volgorde aanhouden; eerst de homepage bekijken, en dan de volgende pagina’s. Maar we leven niet meer in de tijd van Startpagina, en bezoekers komen op allerlei manieren je website binnen. Hoe richt je je website dan efficiënt in? Hoe zorg je ervoor dat je bezoekers aantrekt, vasthoudt en terug laat komen?

In deze serie bespreken we salesfunnels en hoe je deze kunt optimaliseren. Vorige keer legde ik uit wat een salesfunnel is, en dat deze uit twee delen bestaat: de marketingfunnel en de salesfunnel.

Dit keer gaan we dieper in op de marketingfunnel, en hoe je deze kunt optimaliseren door de functies van elke webpagina te verbeteren.

 

Marketingfunnel

Elk van de stappen in de marketingfunnel kun je vertalen naar een onderdeel van je website. Zo krijgt iedere pagina een concrete functie en leid je je bezoekers gemakkelijk door het proces heen.

 

Awareness

Om awareness te creëren laat je je boodschap aan de juiste mensen zien. Het meest waardevolle middel hiervoor is SEO (Search Engine Optimization). Hiermee zorg je er namelijk voor dat mensen die jou zoeken, jou kunnen vinden. Dit kun je toepassen op je gehele website. Zo komen er bezoekers binnen via de homepage, landingspagina’s en blog artikelen.

 

Interest

Voordat een lead een klant wordt, moeten ze interesse hebben in jouw product. Bied daarom regelmatig waardevolle content, om te laten zien wat je in huis hebt. Dit doe je door middel van een zakelijke blog, je ‘over ons’ pagina en je portfolio pagina. Zo laat je zien waar je voor staat en hoe jij je klanten helpt.

 

Desire

Heb je de interesse van je lead gewekt? Dan doe je een onweerstaanbaar aanbod, op een speciale landingspagina, salespagina of productpagina. Heb je al een mailing lijst, doe hen dan een exclusief aanbod via de nieuwsbrief.

 

Action

Maak het tot slot makkelijk voor de bezoeker om te reageren op dit aanbod, door middel van een duidelijke call to action, een ‘koop’ knop of een offerte formulier op alle plekken waar je het aanbod doet.

 

Heb jij je pagina’s al zo ingericht?

 

Lees ook:

  • Steeds meer bedrijven vertellen hun verhaal via contentmarketing. Een techniek waarbij ze regelmatig nieuwe, waardevolle content delen met hun doelgroep. Een ideale manier om potentiële klanten nieuws...

  • Als we het hebben over content marketing, dan hebben we het over bloggen. Eén van de eenvoudigste en goedkoopste manieren om je online vindbaarheid te verbeteren en een persoonlijke touch te geven aan...

  • Binnen online marketing kun je twee kanten op: adverteren of contentmarketing. Adverteren kennen we allemaal; je legt een som geld neer en je naam wordt aan een groot publiek getoond. Contentmarketing...

Geen reacties

Geef een reactie