Marketing Automation

Salesfunnel: paginafuncties

Websites zijn vaak ingericht vanuit de homepage, met vertakkingen naar dieper liggende pagina’s. Je zou denken dat de bezoekers van de website ook deze volgorde aanhouden; eerst de homepage bekijken, en dan de volgende pagina’s. Maar we leven niet meer in de tijd van Startpagina, en bezoekers komen op allerlei manieren je website binnen. Hoe richt je je website dan efficiënt in? Hoe zorg je ervoor dat je bezoekers aantrekt, vasthoudt en terug laat komen?

In deze serie bespreken we salesfunnels en hoe je deze kunt optimaliseren. Vorige keer legde ik uit wat een salesfunnel is, en dat deze uit twee delen bestaat: de marketingfunnel en de salesfunnel.

Dit keer gaan we dieper in op de marketingfunnel, en hoe je deze kunt optimaliseren door de functies van elke webpagina te verbeteren.

 

Marketingfunnel

Elk van de stappen in de marketingfunnel kun je vertalen naar een onderdeel van je website. Zo krijgt iedere pagina een concrete functie en leid je je bezoekers gemakkelijk door het proces heen.

 

Awareness

Om awareness te creëren laat je je boodschap aan de juiste mensen zien. Het meest waardevolle middel hiervoor is SEO (Search Engine Optimization). Hiermee zorg je er namelijk voor dat mensen die jou zoeken, jou kunnen vinden. Dit kun je toepassen op je gehele website. Zo komen er bezoekers binnen via de homepage, landingspagina’s en blog artikelen.

 

Interest

Voordat een lead een klant wordt, moeten ze interesse hebben in jouw product. Bied daarom regelmatig waardevolle content, om te laten zien wat je in huis hebt. Dit doe je door middel van een zakelijke blog, je ‘over ons’ pagina en je portfolio pagina. Zo laat je zien waar je voor staat en hoe jij je klanten helpt.

 

Desire

Heb je de interesse van je lead gewekt? Dan doe je een onweerstaanbaar aanbod, op een speciale landingspagina, salespagina of productpagina. Heb je al een mailing lijst, doe hen dan een exclusief aanbod via de nieuwsbrief.

 

Action

Maak het tot slot makkelijk voor de bezoeker om te reageren op dit aanbod, door middel van een duidelijke call to action, een ‘koop’ knop of een offerte formulier op alle plekken waar je het aanbod doet.

 

Heb jij je pagina’s al zo ingericht?

 

Lees ook:

  • Je hebt een briljant idee en je wilt er je business van maken. Yes! Maar hoe pak je dat dan aan; je eigen bedrijf beginnen? Wat gebeurt er na de inschrijving bij de KVK? En hoe trek je je eerste klant...

  • Wil je een product verkopen, dan moet je jezelf onderscheiden van je concurrenten. Daar heb je een Unique Selling Point voor nodig, dat je communiceert naar je doelgroep. Wat is zo’n USP en hoe ...

  • Gastblog door Linda van Boli Media Sinds kort heeft COCO een nieuwe naam, en daar hoorde een nieuw logo bij. Wij van Boli Media mochten dit logo maken. Het is heel goed om te gaan voor een logo met du...

OVER COCO

COCO is het copy platform voor ondernemers. Hier vind je alles over online marketing en schrijven voor je bedrijf. Lees hier meer over COCO

Wekelijks dit soort artikelen ontvangen?
Meld je hier aan en ontvang het gratis e-book Start met contentmarketing

Ook dit soort artikelen laten schrijven voor jouw bedrijf? Bekijk de blog abonnementen

Geen reacties

Geef een reactie