Vormen van content

Wat is content? | Vormen van content

In een eerder artikel legde ik uit wat contentmarketing is. In het kort: het gaat erom dat je waardevolle informatie deelt met je doelgroep, zonder dat je daar direct iets voor terug verwacht. Hoe ziet dat eruit? In dit artikel bespreek ik de verschillende vormen van content.

 

Lees ook: 21 ideeën voor je contentkalender

 

Tekst

Te beginnen met mijn favoriet als copywriter: content in de vorm van tekst. Dit kunnen we onderverdelen in twee categorieën: statische content en vernieuwende content.

Statische content is content die in principe niet gewijzigd wordt. Hieronder vallen bijvoorbeeld de teksten voor je website. Denk aan je homepage, landingspagina’s en ‘over ons’ pagina. Daarnaast zijn whitepapers, brochures, en e-books statische content. Hiermee leg je de basis voor je contentmarketing.

Vernieuwende content is content die je steeds toevoegt aan de statische content. Zo kun je bijvoorbeeld regelmatig een nieuw blog artikel schrijven en een nieuwsbrief sturen. Ook je social media content valt hieronder. Door steeds iets nieuws te delen, blijf je je doelgroep inspireren en naar je website leiden.

 

Beeld

Hoewel tekst een hele krachtige vorm van content is (denk aan informeren, inspireren, overtuigen), ben je er met tekst alleen nog niet. Tekst moet altijd gecombineerd worden met het juiste beeld om een bepaalde sfeer neer te zetten. En ook zonder tekst kunnen beelden een enorm krachtige vorm van content zijn.

Bij content in de vorm van beeld kun je denken aan social media berichten, en dan met name aan Instagram, waar beeld de belangrijkste factor is. Maar ook video, grafische vormgeving en infographics vallen hieronder.

 

Interactief

Wil je je doelgroep actief betrekken bij je content, dan maak je het interactief. Interactieve content is bijvoorbeeld een gratis quiz, webinar of e-course waar je doelgroep aan mee kan doen. Zo zorg je voor nog meer verbinding met je klanten en potentiële klanten.

 

Uiteindelijk bestaat een goede contentmarketing strategie altijd uit een mix van verschillende vormen van content. Zodat je je doelgroep op verschillende manieren aanspreekt, overtuigt en bij je merk betrekt.

 

Meer weten over contentmarketing? Download het gratis e-book Start met Contentmarketing hier!

 

Lees ook:

  • Mensen houden van verhalen. Een verhaal heeft meer effect op je gevoel en blijft je langer bij dan een reeks cijfers en rationele argumenten. Ook in de zakenwereld is een verhaal dus van groot belang....

  • De tarieven van copywriters en tekstschrijvers kunnen sterk uiteenlopen. Zo zijn er copywriters die hun werk vanaf een paar cent per woord aanbieden, en copywriters die honderden euro’s voor een korte...

  • Jij hoeft geen copywriter in te huren. Als eigenaar van je bedrijf sta je namelijk zelf het dichtste bij je product. Je kunt er ontzettend veel over vertellen en doet dat ook graag. Je kunt al je cont...

Geen reacties

Geef een reactie