Wat is waardevolle content?

Bij contentmarketing hebben we het altijd over ‘waardevolle content’. Elke week moet je op verschillende kanalen waardevolle content bieden voor je bezoekers. Maar wat betekent dat eigenlijk? Wat maakt content ‘waardevol’ en hoe vind je de juiste onderwerpen voor jouw doelgroep?

 

1. Informatieve content

Veel mensen gebruiken het internet om antwoorden te vinden op hun vragen. Wat is bijvoorbeeld de beste keuze voor een stofzuiger? Hoe werkt een inkjet printer? Waar kun je in Den Haag een scooter huren? Dit soort vragen zullen klanten ook hebben over jouw product of dienst. Daar kan jij op inspelen, door over al die onderwerpen een artikel te schrijven.

Bied in je content dus het ultieme antwoord op een vraag van je klant. Of een oplossing voor een probleem waar hij mee rondloopt, of een how-to om je product zo effectief mogelijk in te zetten. Vraag je af wat jouw klanten willen weten over jouw product, wat voor vragen ze hebben rondom de aankoop en waar ze na de aanschaf nog tegenaan lopen.

Een goede manier om te ontdekken wat jouw klanten willen weten, is het uitvoeren van een zoekwoordenonderzoek. Hieruit komen de zoekopdrachten naar voren die jouw klanten regelmatig Googelen. Zo ontdek je dus waar je over kan schrijven. En als bijkomend voordeel bouw je dan ook nog aan je positie in de zoekresultaten.

 

2. Entertaining content

Om een bepaald gevoel te creëren bij je merk, gebruik je entertaining content. Dit is content die niet per se nuttig is, maar vooral bedoeld is om je doelgroep te inspireren of te  vermaken. Hierbij is het belangrijk om iets unieks te doen, waardoor mensen een goed gevoel krijgen bij je merk.

Een merk dat dit opvallend veel doet is Coolblue. Zij trekken hun slogan ‘Alles voor een glimlach’ door in hun reclames, social media en het klantcontact. Zo hebben zij het fenomeen ‘pakketpret’ bedacht, waarmee de dozen van hun pakketjes gebruikt kunnen worden als knutselmateriaal. Dit is uniek en entertaining, waardoor Coolblue een positief gevoel creëert bij hun klanten.

 

Ook regelmatig waardevolle content publiceren voor jouw bedrijf? Kijk dan eens naar een blogabonnement; de makkelijkste manier om altijd verse content klaar te hebben liggen.

 

Lees ook:

  • Eén van de bekendste tools voor zoekmachine optimalisatie is Yoast. Dit is een plugin voor WordPress, die je door middel van rode, oranje en groene bolletjes helpt bij het schrijven voor SEO. Zijn all...

  • Het is één van de grootste mysteries van deze tijd. Hoe werkt Google en hoe kun je dat beïnvloeden? Waarom wordt jouw website niet getoond als je jouw naam zoekt? En hoe kun je dat oplossen? In dit ar...

  • Zoekmachine optimalisatie (SEO) bestaat al zo lang als dat Google bestaat. Door de jaren heen hebben websitemakers en copywriters allerlei technieken geïntroduceerd om hoger te komen in de Google zoek...

 

OVER COCO

COCO is het copy platform voor ondernemers. Hier vind je alles over online marketing en schrijven voor je bedrijf. Lees hier meer over COCO

Wekelijks dit soort artikelen ontvangen?
Meld je hier aan en ontvang het gratis e-book Start met contentmarketing

Ook dit soort artikelen laten schrijven voor jouw bedrijf? Bekijk de blog abonnementen

Geen reacties

Geef een reactie