Waarom een zakelijke blog onmisbaar is

Als we het hebben over content marketing, dan hebben we het over bloggen. Eén van de eenvoudigste en goedkoopste manieren om je online vindbaarheid te verbeteren en een persoonlijke touch te geven aan je bedrijf. Na een aantal maanden regelmatig bloggen zullen je bezoekersaantallen omhoog schieten en kun je al flinke resultaten binnenslepen. Dus waar wacht je nog op?

 

Lees ook: Storytelling voor bedrijven

 

1. Meer bezoekers

Als jij online gevonden wilt worden, moet je bieden wat mensen zoeken. Beantwoord vragen die spelen binnen jouw vakgebied en waar veel mensen naar op zoek zijn. Of bied juist dat ene stukje specialisme, dat niemand anders zo goed kan uitleggen. Het perfecte platform om dit te doen is je eigen zakelijke blog. Met elk artikel vergroot je de vindbaarheid in zoekmachines door het regelmatig toevoegen van relevante content, linkbuilding en het delen op social media. En dan komen de bezoekers vanzelf.

 

2. Meer potentiële klanten

Van de mensen die je website bezoeken, zijn er altijd een aantal potentiële klanten. Groeit het aantal bezoekers, dan groeit het aantal potentiële klanten dus automatisch mee. Dan is het alleen nog een kwestie van overtuigen met aantrekkelijke teksten.

 

3. Meer klanten

Hoe overtuig jij je klant? Door ze te laten zien wat je kunt, natuurlijk. Laat in je blog zien dat jij je vak begrijpt en dat je met je klant meedenkt. Deel je kennis met je lezers om te laten zien dat jij een autoriteit bent. Licht een tipje van de sluier op om je werk te laten zien en maak ze nieuwsgierig naar de rest. Op die manier trek je nieuwe klanten aan en informeer je je huidige klanten. Twee vliegen in één klap, dus.

 

Blogs laten schrijven?

Heb je zelf geen tijd om artikelen over je vakgebied te schrijven? Of ben je niet zo gek op wervende teksten schrijven?

Ik doe het graag voor je. Inclusief halfjaarlijkse contentkalender en een zoekwoorden onderzoek bij elk artikel. Hier vind je meer over bloggen met COCO.

 

Lees ook:

  • Mensen houden van verhalen. Een verhaal heeft meer effect op je gevoel en blijft je langer bij dan een reeks cijfers en rationele argumenten. Ook in de zakenwereld is een verhaal dus van groot belang....

  • De tarieven van copywriters en tekstschrijvers kunnen sterk uiteenlopen. Zo zijn er copywriters die hun werk vanaf een paar cent per woord aanbieden, en copywriters die honderden euro’s voor een korte...

  • Jij hoeft geen copywriter in te huren. Als eigenaar van je bedrijf sta je namelijk zelf het dichtste bij je product. Je kunt er ontzettend veel over vertellen en doet dat ook graag. Je kunt al je cont...

 

Geen reacties

Geef een reactie