Zoekwoordenonderzoek op 3 nieuwe manieren

De bekendste manier om nieuwe zoekwoorden te vinden is de Google Keywordplanner. Maar die gebruikt iedereen al. De concurrentie op die zoekwoorden is enorm, en de gegevens (bijv. het zoekvolume) zijn vaak niet eens concreet. Heeft het dan wel zin om de Keywordplanner te gebruiken?

Als je op zoek bent naar unieke zoekwoorden, die echt bij je passen en die echt werken, kijk dan eens naar onderstaande alternatieven.

 

1. Analyseer je concurrentie

De top 5 organische zoekresultaten staan niet voor niets in de top 5; ze moeten wel iets goed gedaan hebben. Tijd dus om eens te kijken hoe zij het aanpakken.

Toets een belangrijk zoekwoord in in Google en bekijk de eerste 5 resultaten. Open ze dan allemaal naast elkaar en kijk welke zoektermen zij hebben gebruikt op hun pagina’s. Zijn er termen die jij nog niet gebruikt?

 

2. Bekijk je concurrenten in de keyword planner

Nog een manier om je concurrentie te analyseren, is met de Keywordplanner. Pak die 5 concurrenten er nog eens bij en open de Keyword planner.

Normaal zou je beginnen met het intypen van zoekwoorden, maar nu klik je op ‘Begin met een website’. Toets de url van een concurrent in en je krijgt een lijst met zoekwoorden waar deze website op gevonden wordt. Wellicht zit er iets tussen waar jij nog niets mee gedaan hebt.

 

3. Analyseer de taal van je klanten

Duik eens in je mailbox, reviews van klanten, reacties op social media of comments op je website. Welke woorden gebruiken je klanten om jouw product of bedrijf te omschrijven? Kan je daar inspiratie uit halen voor nieuwe zoekwoorden?

 

SEO CONTENT LATEN SCHRIJVEN?

Het is een flinke klus om zelf een content strategie te bouwen, zoekwoordenonderzoek te doen en elke week een fris artikel te schrijven. Kijk daarom eens naar een blog abonnement. Daarmee zet je moeiteloos SEO-proof content op je website.

Bekijk de blog abonnementen hier

 

Lees ook:

  • In de marketingwereld van vandaag is het allerbelangrijkste onderdeel om aan te werken je vindbaarheid. Vindbaarheid betekent dat als mensen op zoek zijn naar jouw product of dienst, ze je makkelijk k...

  • In een tijd waarin video en social media steeds belangrijker worden, lijken teksten steeds meer naar de achtergrond te verdwijnen. Sommigen durven zelfs te beweren dat de zakelijke blog zijn beste tij...

  • Waar het schrijven van je merkverhaal een redelijk creatief proces is, gaat het optimaliseren van je website er een stuk technischer aan toe. Meten is weten, zullen we maar zeggen. Als je je website w...

 

OVER COCO

COCO is het copy platform voor ondernemers. Hier vind je alles over online marketing en schrijven voor je bedrijf. Lees hier meer over COCO

Wekelijks dit soort artikelen ontvangen?
Meld je hier aan en ontvang het gratis e-book Start met contentmarketing

Ook dit soort artikelen laten schrijven voor jouw bedrijf? Bekijk de blog abonnementen

Geen reacties

Geef een reactie